برای پیوستن به بهمن مرادیان پی در فیس بوک روی عکس کلیک کنید.

جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۰/۰۶/۱۸

شاهکاری از سیمین بهبهانی







قلم چرخید وفرمان را گرفتند


ورق برگشت وایران را گرفتند


به تیتر «شاه رفت ِ» اطلاعات


توجه کرده کیهان را گرفتند


چپ و مذهب گره خوردند و شیخان ...


شبانه جای شاهان را گرفتند


همه ازحجره‌ها بیرون خزیدند


به سرعت سقف و ایوان را گرفتند


گرفتند و گرفتن کارشان شد


هرآنچه خواستند آن را گرفتند


به هرانگیزه و با هر بهانه


مسلمان، نامسلمان را گرفتند


به جرم بدحجابی، بد لباسی


زنان را نیز، مردان را گرفتند


سراغ سفره ها، نفتی نیامد


ولیکن در عوض نان راگرفتند


یکی نان خواست بردندش به زندان


از آن بیچاره دندان را گرفتند


یکی آفتابه دزدی گشت افشاء


به دست آفتابه داشت آن را گرفتند


یکی خان بود از حیث چپاول


دوتا مستخدم خان را گرفتند


فلان ملا مخالف داشت بسیار


مخالف‌های ایشان را گرفتند


بده مژده به دزدان خزانه


که شاکی‌های آنان را گرفتند


چو شد درآستان قدس دزدی


گداهای خراسان را گرفتند


به جرم اختلاس شرکت نفت


برادرهای دربان را گرفتند


نمی خواهند چون خر را بگیرند


محبت کرده پالان را گرفتند


غذا را آشپز چون شور میکرد


سر سفره نمکدان را گرفتند


چو آمد سقف مهمانخانه پائین


به حکم شرع مهمان را گرفتند


به قم از روی توضیح‌المسائل


همه اغلاط قرآن را گرفتند


به جرم ارتداد از دین اسلام


دوباره شیخ صنعان را گرفتند


به این گله دوتا گرگ خودی زد


خدائی شد که چوپان را گرفتند


به ما درد و مرض دادند بسیار


دلیلش اینکه درمان راگرفتند


مقام رهبری هم شعر میگفت


ز دستش بند تنبان را گرفتند


همه این‌ها جهنم؛ این خلایق


ز مردم دین و ایمان را گرفتند




شاهکاری از سیمین بهبهانی

۱۳۹۰/۰۶/۱۷

The 2010 rankings {جمهوری ولایت وقیح ، در رتبه ی ۹۲.}









The 2010 rankings

Who's top? Who's not?












به نام هویت انسانی‌

جمهوری ولایت وقیح ، در رتبه ی ۹۲.

ایران در کنار مالی ، نپال ،....



1
Norway
2
Denmark
3
Finland
4
Australia
5
New Zealand
6
Sweden
7
Canada
8
Switzerland
9
Netherlands
10
United States
11
Ireland
12
Iceland
13
United Kingdom
14
Austria
15
Germany
16
Belgium
17
Singapore
18
Japan
19
France
20
Hong Kong
21
Slovenia
22
Taiwan
23
Spain
24
Czech Republic
25
Italy
26
Portugal
27
South Korea
28
Uruguay
29
Poland
30
United Arab Emirates
31
Kuwait
32
Chile
33
Costa Rica
34
Hungary
35
Estonia
36
Israel
37
Slovakia
38
Croatia
39
Greece
40
Panama
41
Argentina
42
Lithuania
43
Malaysia
44
Trinidad and Tobago
45
Brazil
46
Bulgaria
47
Latvia
48
Tunisia
49
Saudi Arabia
50
Kazakhstan
51
Romania
52
Thailand
53
Mexico
54
Belarus
55
Jamaica
56
Belize
57
Botswana
58
China
59
Sri Lanka
60
Mongolia
61
Vietnam
62
Morocco
63
Russia
64
Philippines
65
Colombia
66
South Africa
67
Paraguay
68
Dominican Republic
69
Ukraine
70
Indonesia
71
Namibia
72
Macedonia
73
Peru
74
Jordan
75
Venezuela
76
Uzbekistan
77
Ecuador
78
El Salvador
79
Algeria
80
Turkey
81
Guatemala
82
Bolivia
83
Syria
84
Lebanon
85
Honduras
86
Moldova
87
Nicaragua
88
India
89
Egypt
90
Ghana
91
Nepal
92
Iran
93
Mali
94
Senegal
95
Cambodia
96
Bangladesh
97
Tanzania
98
Rwanda
99
Uganda
100
Sudan
101
Zambia
102
Cameroon
103
Mozambique
104
Kenya
105
Yemen
106
Nigeria
107
Ethiopia
108
Central African Republic
109
Pakistan
110
Zimbabwe

منبع:


۱۳۹۰/۰۶/۱۶

جهانی بی خدا








به نام هویت انسانی

دین :
خشن، غیر عقلانی، متعصب و همچنین یاور نژاد پرستی، قبیله گرایی و حماقت و بلاهت و دشمن آزادی عقاید و تحقیر کننده زنان و زورگو نسبت به کودکان است.

زنده باد آتئیست.

۱۳۹۰/۰۶/۱۵

کوهیارما کجاست؟؟







کوهیارما کجاست؟؟



30 روز است که از کوهیار خبری نیست ! آنچه مسلم است , در غیر انسانی ترین شرایط و در سلولهای انفرادی , روزگار سختی را سپری میکند.



گرچه همچون کوه مقاوم است اما باید بدانیم که با گوشت و پوست خود , این روزها , سخت ترین شکنجه ها را به جان خریده و برای آزادی من و تو , از آسایش خو گذشته .



به امید آزادی اش



زندانیان سیاسی را از یاد نبریم.

۱۳۹۰/۰۶/۱۳

چاپ اعلامیه ، پخش اعلامیه :




به نام هویت انسانی

اینترنت ابزار بسیار خوبی است برای ارتباط گیری و خبر رسانی است ، اما سطح پوشش آن محدود است و همه مردم را در بر نمی گیرد. به علاوه کنترل اینترنت در دست دولت است و چنان که تا کنون بارها دیده ایم ، در موقع حساس به سادگی قابل قطع کردن است.
شبکه های ماهواره ای که تا کنون نقش خوبی در پخش اخبار داشته اند ، از مدت هاست که با پارازیت مواجه شده اند و دسترسی بسیاری از مردم به آنها قطع شده است. از این رو شاید لازم باشد ، ما فعالین به شیوه های سنتی تر تبلیغ (مانند پخش اعلامیه) برگردیم.

چاپ اعلامیه

نوشتن چند خط اعلامیه (مثلا چند جمله از بیانیه های افراد سیاسی ، برای دعوت مردم به راه پیمائی یا تجمع) و چاپ آن ها با یک پرینتر خانگی عملی بسیار ساده است و نیاز به توضیح ندارد. اعلامیه می تواند به قطعات نسبتا کوچک (مثلا آ چهار و یا حتی کوچک تر) چاپ شود. مثلا در قطع آ چهار چاپ می کنیم و بعد آن را به قطعات کوچک تر قیچی می کنیم. برای داشتن اعلامیه رنگی لازم نیست پرینتر رنگی داشته باشیم. یک پرینتر سیاه و سفید هم کفایت می کند.
رنگ سبز را می توان با یک ماژیک سرکلفت سبز ، بعدا به اعلامیه چاپ شده اضافه کرد.
نکات اولیه :
1 - اولین کار ، شناسایی محل است . برای کم کردن ریسک کار ، حوصله کنید و در روز روشن در محل قدم بزنید ، در روها و بن بست ها را به خاطر بسپارید. همیشه یادتان باشد ، حفظ امنیت شما ، اهمیت درجه اول دارد. از ریسک بیهوده و غیر لازم جدا خودداری کنید.
تنبلی ریسک را بالا می برد.
2 - سعی کنید که در هنگام پخش ، یک نفر همراه داشته باشید ؛ هم کنترل تان روی کار بیشتر است ، هم وجود شما را در محل و هنگام قدم زدن توجیه می کند. همراه شما می تواند یک پلاستیک حاوی مواد خرید شده در دست داشته باشد ، گویی که از مغازه بر می گردید.
3 - طبیعی است که پخش را در هنگام شب (نه خیلی دیر) اما زمانی که هنوز مردم در خیابان اند انجام می دهیم. به دلیل اینکه کوچه ها و خیابان های فرعی ما اکثر نسبتا تاریک اند ، این مسئله کار ما را راحت تر می کند و امکان دیده شدن ما را کمتر .
4 - در پخش اعلامیه جاه طلب نباشید. فکر نکنید که لازم است در یک شب شق القمر کنید. پخش 100 اعلامیه در یک شب بسیار عالی است. از پخش در مقیاس زیاد جدا پرهیز کنید. زمان طولانی پخش ، شما را به یک سوژه آسان برای دستگیر شدن تبدیل می کند.

پخش اعلامیه :

فرض کنید تصمیم داریم برای دعوت مردم به یک روز مهم ، 100 عدد اعلامیه در محله ای که قبلا شناسایی اش کرده ایم ، پخش کنیم.
چه می کنیم ؟
1 - در منزل اعلامیه ها را به دسته های 10 تائی تقسیم می کنیم. دور هر دسته یک کش (مثل کشی که دور دسته اسکناس می بندند.) می بندیم.
2 - قبل از شروع کار ، این دسته های 10 تائی را سر 10 خیابان یا کوچه (که قبلا شناسائی کرده ایم.) توی باغچه کنار خیابان و پای درخت قرار می دهیم. این کار ، باعث می گردد که اگر گیر افتادیم ، احتمال آنکه اعلامیه ای همراهمان باشد به حداقل برسد. پس توجه داریم که هیچگاه در هنگام پخش ، تعداد زیادی اعلامیه همراه خودمان ، حمل نمی کنیم.
3 - بعد از قرار دادن همه ی بسته ها در باغچه ها ، شروع به پخش می کنیم. یعنی به سر اولین خیابان رفته ، اولین دسته 10 تائی را بر می داریم ، آن ها را پخش می کنیم و بعد به خیابان بعدی و دسته بعدی می رویم.
4 - توجه داشته باشید که هرگز هرگز هرگز، به خیابانی که در آن اعلامیه پخش کرده ایم بر نمی گردیم. مسیر برگشت ما باید حتما متفاوت با مسیر رفتمان باشد.
دلیل :
اگر احیانا کسی ما را دیده باشد که همکار کودتاچی ها باشد ، تا بخواهد به ما برسد یا کسی را خبر کند ، ما دیگر در خیابان حضور نداریم. به همین دلیل است که نباید به محل برگردیم ، محلی که ما را در آن هنگام پخش دیده اند ، یک تله است.
5 - لازم نیست که همه کوچه را تماما با اعلامیه بپوشانیم. تعداد محدودی اعلامیه در هر خیابان کافی است. حضور طولانی در هر خیابان در هنگام پخش امکان دستگیری ما را افزایش می دهد.
6 - اگر با پلیس یا بسیج روبرو شدیم ، خونسردی خود را حفظ کنیم. با خنده و شوخی و با احترام سعی در زیر آبی رفتن داشته باشیم. در صورتی که حتی یک بار چک شده اید و مورد سوال قرار گرفته اید ، پخش را رها کنید و به منزل برگردید . ما مشغول پخش اعلامیه هستیم ، نه قهرمان بازی!

Bahman Moradian pey
sheffield/uk

چرا حق نفس کشیدن را از مردم گرفته اید؟




به نام هویت انسانی

در دوره ی قبل انتخابات مردم را فریب دادید ! مردم را بر سر صندوق ها کشیدید!
سپس با رای مردم چه کردید ؟ جوانان وطن را به چه سرنوشتی دچار کردید ؟!
با حق و حقوق مدنی مردم چه برخوردی کردید ؟
آیا برخوردها ، چهار چوب انسانی داشت ؟
آیا تجاوز، جنایت و... که بر علیه مردم کردید و در حال انجام آن هستید ! حق مردم ایران زمین است ؟!
مردم را کشتید ، زندانی کردید و تجاوز پشت تجاوز !
واقعا وای بر شما سیه روزگاران ! وای بر شما دشمنان ایران زمین !
یادمان نرفته از کشور نرفتید و باعث شدید ، مخالفانتان کشور را ترک کنند و در غربت ، آواره شوند !
و حالا روی صحبت بنده با مردم است ! آن دسته از مردم که کمکاری کردند !
همکاری نکردند!
و جان خود را عزیز تر دانستند و در اعتراضات شرکت نکردند!
آیا خون شما ، ازخون فعالین سیاسی رنگین تر بود ؟!
آیا باید این گونه رفتار می کردید ؟!
و سپس جناب خامنه ای :
حال در چند سطری ، دوست دارم با شما خلوت کنم ، بد نیست نظر یک نوجوان 17 ساله را در مورد خود جویا شوید .
چطور است در مورد ایدئولوژی و... هم با یکدیگر اختلات کنیم!
شما خود را نماینده ی به قول خود ، خدا بر روی زمین می دانید و بنده هم ، شما و خداوند شما را کثیف می خوانم !
زیرا امثال شما فاشیست ها هستند ، که مردم را گمراه می کنند و برای اثبات خود تصویر ذهن کثیف خود را به مردم القا می کنند!!
ننگ بر شخصیت نداشته ی شما ! ننگ بر تصورات خرافه و مضحک شما !
شما یکی از کثیف ترین شخصیت های ماکیاولیستی تاریخ سیاسی جهان هستید و با دو دست به تاج و تخت قدرت چسبیده اید.
شما در این چند سال نشان داده اید ، که هویت ندارید و هر نوع جنایت ی که از دستان ننگین تان بر می آمد ، انجام داده اید !
ولی جبهه ی ما با شما متفاوت است ! ما شما را از بین نمی بریم ! شما را محاکمه می کنیم و امیدوارم پس از دیکتاتور لیبی ، نوبت شما و دیگر دیکتاتوری های منطقه رسد و منطقه از ظلم و فساد رها شود.
همراه شو ، عزیز.
سبز باشید و سبز بمانید.

بهادر بهنود
01/09/2011
Time: 13:09 PM
IRAN/TEHRAN

9 دلیل برای اسکناس نویسی




به نام هویت انسانی

نکته ی مهم :
با توجه به فیلتر شدن اکثر سایت های اطلاع رسانی لطفا این مقاله را به دیگران نیزارسال کنید و تا باردیگر کودتاگران را در اجرای کودتای رسانه ای ، ناکام بگذاریم.

پیشنهاد شعار نویسی بر روی اسکناس ها اولین بار در فضای اینترنت منتشر شد. این پیشنهاد به سرعت از جانب معترضان جدی گرفته شد و موج رسانه ای تازه ای از جانب معترضین بلند شد. حکومت در هفته ها و ماه های اول سعی کرد ، خود را نسبت به این رسانه ی جدید ، بی تفاوت جلوه دهد ، اما تاثیر گذاری این رسانه چنان گسترده بود که کمر انکارها و انکارکنندگان شکست و نمایندگان حکومت لب به اعتراض گشودن ، که اسکناس سرمایه ی ملی است ، و شعار نویسی بر روی آن جرم و شعار نویس مجرم محسوب می شود. به راستی این رسانه ی جدید چه ویژگی هایی دارد ، که حکومت را این چنین بر آشفت و به تکاپو وا داشت؟!

اولین ویژگی اسکناس : این جوان ترین رسانه ی غیر رسمی د ر دست معترضان ، عمومی بودن آن است.

اسکناس ابزاری است که دست تمام اقشار جامعه می چرخد. کودک ، جوان ، میانسال و کهن سال ، فقیر وغنی ، باسواد و بی سواد ، بیکار و کارگر ، کارمند و مدیر ، کاسب و معلم ، مهندس و پزشک ، زن و مرد ، شهری و روستائی ، اصلاح طلب و اصول گرا ،
معترض و غیرمعترض ، و خلاصه همه و همه ، هر روز از اسکناس استفاده می کنند و عاملی موثر در چرخش آن در سطح جامعه هستند. به راستی کدام رسانه ی دیگر را می شناسید که چنین سطح دربرگیری بالائی داشته باشد ؟
به جرات می توان گفت : که صدا و سیما نیز چنین گستردگی مخاطبی ندارد.

دومین ویژگی اسکناس :غیر قابل حذف بودن آن است.

اسکناس ابزار داد و ستد است و دارای ارزش مادی می باشد. پس وقتی به دست کسی می رسد احتمال نابود کردن آن بسیار کم ودر حد صفر است ، چرا که اگر کسی اسکناس را نابود کند ، دارائی خود را نابود کرده است. در این حالت اگر اسکناسی که روی آن شعار نویسی شده ، به دست یکی از مخالفان جنبش مردمی بیافتد ، وی هیچ چاره ای ، جز دور کردن اسکناس از خود ندارد. که همین مسئله هم سرعت انتشار این رسانه را بیشتر می کند. حتی اگر دولت هم کمر به حذف این اسکناس های شعار نویسی شده ببندد، نمی تواند به موفقیتی دست پیدا کند ، چرا که جمع کردن تمام اسکناس های شعار نویسی شده ، توسط سیستم بانکی کشور بسیار وقت گیر و البته غیر ممکن است.
ضمن اینکه حذف این اسکناس ها ، و انتشار اسکناس ها ، مستلزم صرف وقت و هزینه ی دو چندانی برای دولت است. حال این رسانه را ، از لحاظ قابل حذف بودن با سایر رسانه ها مقایسه کنید.
اسکناس نه توقیف می شود ، نه پارازیت پذیر است ، نه فیلتر می شود ، نه با رنگ پاک می شود و نه قابل سرکوب شدن است.

سومین ویژگی اسکناس :در دسترس بودن است.

این رسانه از لحاظ امکان تولید در مقایسه با سایر رسانه ها ، در دسترس ترین و ساده ترین رسانه است. شعارنویسی روی اسکناس و تبدیل این ابزار داد و ستد به یک رسانه ی غیر رسمی، به هیچ چیز احتیاج ندارد. نه به برق ، نه به اینترنت ، نه به سرور ماهواره ، نه به دیش ، نه به دستگاه تکثیر و چاپگر ، نه به فرستنده و نه حتی به کاغذ . فقط کافی است ، دست خود را در جیبتان کنید. در جیب ندارترین ایرانی ها هم ، حداقل یک اسکناس پنجاه تومانی پیدا می شود که برای نشان دادن اعتراض شان روی آن بنویسد.

چهارمین خصوصیت این رسانه ی غیر رسمی ، امن بودن آن است.

شعارنویسی روی اسکناس کم خطرترین نوع فعالیت رسانه ای است ، چرا که حکومت به هیچ وجه قادر به شناسائی شعارنویسان نیست. شعارنویسی در خانه ها انجام می شود و اسکناس ها در مبادلات روزمره به چرخش در می آیند.
حتی اگر کسی یک اسکناس شعارنویسی شده هم در میان سایر اسکناس های جیب یا کیف پولش داشته باشد ، به سادگی می تواند از وجود آن ابراز بی اطلاعی کند. البته واضح است که اگر تمام اسکناس ها ی موجود در یک کیف پول شعار نویسی شده باشد ، صاحب کیف نمی تواند اظهار بی اطلاعی کند. با اندکی هوشمندی و درایت می تواند ، این فعالیت رسانه ای بدون هیچ خطری تا رسیدن به هدف نهائی دنبال کند.

پنجمین ویژگی اسکناس ، انتشار ساده آن است.

اسکناس های شعارنویسی شده را می توان به سادگی در مبادلات کالا و خدمات روزانه پخش کرد. هنگام پیاده شدن از تاکسی ، هنگام خرید یک ساندویچ یا روزنامه ، هنگام پرداخت قبض آب و برق ، هنگام واریز قسط بانک وحتی هنگام کمک به یک مستمند می توان به سادگی این رسانه را منتشر کرد و در معرض دید یک مخاطب تازه گذاشت.
هیچ رسانه غیررسمی دیگری را نمی توان به این سادگی در جامعه پخش کرد . شاید کمی خنده دار باشد ، اما نمی توان به این سادگی از اعتراض خود با "یک غریبه" سخن گفت.

ششمین ویژگی اسکناس که منحصر به فرد می باشد ، قابلیت بازنشر آن است.

هر اسکناس روزانه در دست چندین نفر رد و بدل می شود. هیچ فردی اسکناس هایش را قاب نمی کند و یا در پستوی خانه اش نگه نمی دارد.همه ی افراد جامعه ، اسکناس را خرج میکنند و هر قطعه اسکناس در طول روز، بارها خرج و خرج و خرج می شود. پس اسکناس شعارنویسی شده بر خلاف سایر رسانه ها که یکبار (مثل یک برنامه رادیوئی) و یا نهایتا چند بار مصرف هستند (مثل روزنامه ای که توسط چند نفر خوانده می شود) ، رسانه ای "بی نهایت بار مصرف" است.
هفتمین خصوصیت اسکناس ، تیراژ گسترده آن است.

اگر تنها ده هزار نفر از معترضان جنبش مردمی ، تصمیم بگیرند روزانه فقط روی 10 قطعه اسکناس شعار بنویسند ، هر روز یکصد هزار اسکناس شعارنویسی شده وارد جامعه می شود. پس از یک ماه ، حکومت با رسانه ای روبروست که با تیراژ 3.000.000 نسخه هر لحظه و هر روز ، منتشر و توزیع می شود. جالب است که بدانید تیراژ کل روزنامه های کشور به زحمت به دو و نیم میلیون نسخه در روز می رسد.

هشتمین خصوصیت اسکناس ، گریز ناپذیر بودن آن است.

مخاطب این قدرت و اختیار را دارد که یک شبکه ی تلویزیونی را نبیند ، با صدای رادیو را در زمان پخش یک برنامه ببندد ، یا از خرید یک روزنامه خود داری کند و یا به یک سایت خبری اصلا سر نزند. اما مخاطب "اسکناس شعارنویسی شده" چنین قدرتی را ندارد و به دلیل سرعت زیاد خرده مبادلات اقتصادی روزانه همیشه خود را در مقابل عمل انجام شده می بیند.

و در نهایت آخرین و مهمترین خصوصیت اسکناس ، انگیزه زا بودن آن است.

یک تکه سنگ بسیار کوچک ، وقتی از روی دامنه شیب دار یک کوه بلند که پوشیده از برف است ، به سمت پایین غل می خورد ، فقط در همان لحظه اول یک تکه سنگ کوچک است. این ذره هر چه که پایین تر می آید ، بزرگ و بزرگتر می شود و از یک تکه سنگ بسیار کوچک به ، به یک توده بزرگ برفی که توان ویران کردن یک روستا را دارد ، تبدیل می شود. یک اسکناس شعارنویسی شده ، همانند همین تکه سنگ کوچک است؛
وقتی این اسکناس به دست یکی دیگر از معترضین می رسد ، او هم به جریان شعارنویسی روی اسکناس ها می پیوندد. چرا که او هم هنوز سئوال بی پاسخ دارد و نمی داند....
پس با دیدن این رسانه ی ساده ی غیر رسمی ، تصمیم می گیرد به همین شیوه سئوالش را مطرح کند و به گوش سایرین برساند.

پس از گذشت چند مدت ، حکومت خود را در برابر بهمنی می بنید ، که در ابتدا یک سئوال ساده بود ، اما حال تبدیل به توده ای غیر قابل مهار تبدیل شده است.

با سپاس و با احترام
رسانه شمایید
بهمن مرادیان پی (بهمن بهنود)